Online cursus gemaakt door 2 communicatiestrategen met 10+ jaar ervaring in (online) marketing die klanten helpen communiceren vanuit hun kern. 

Je begrijpt dat branding belangrijk is, maar bent niet op zoek naar een 1-op-1 traject

Je ziet bedrijven om je heen groeien, maar hebt geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgen. Je weet dat er communicatie- of marketingstrategen beschikbaar zijn om je te helpen jouw merk te positioneren. 

Maar je wil graag zelf aan de slag en het niet direct uitbesteden aan een ander. Want wat als zij niet precies begrijpen wat jouw visie is? Waar je naartoe wil met je bedrijf? 

Als je het zelf doet, dan weet je zeker dat je de juiste richting kiest. Maar je kunt wel wat begeleiding gebruiken

1-op-1 samenwerken met een bedrijf zoals Comfy vind je te duur, je wil eerst wel eens weten of een merkverhaal wel is wat je nodig hebt (it is!). 

Je merkverhaal helpt je:

Om je te onderscheiden tegenover je concurrentie.
Jij valt op in de markt.

Je doelgroep aan te spreken doordat ze zich herkennen in je verhaal, of omdat ze geraakt worden door je verhaal.

Die herkenning om te zetten in beweging. Een verhaal zorgt ervoor dat overtuigingen of attitudes van de lezer of
luisteraar worden beïnvloed.

Om beter onthouden te worden en doorvertelt
te worden aan anderen.

Om klanten aan te trekken die bij je passen!







Van moeite hebben met marketing, naar een uniek verhaal en eindeloze inspiratie

Wij zien het als onze persoonlijke missie, om ondernemers te helpen hun bedrijf te laten groeien. Wij zijn er voor de ondernemers die willen en durven groeien en die willen communiceren zoals ze echt zijn. We skippen de marketingtrucjes, maar focussen op wat er echt toe doet. 

Het verhaal dat jij te vertellen hebt. 

Dankzij onze cursus kun jij van je huidige situatie: 

"Ik heb geen idee WAAROM ik mijn merkverhaal moet inzetten en HOE ik dit vertaal naar een sterke strategie!"

Naar jouw ideale situatie: 

"Ik snap nu wat mijn boodschap is en hoe ik dit zelf kan toepassen, dat maakt het veel makkelijker en leuker om met mijn marketing aan de slag te gaan!" 


€59,-

De cursus: "You've got a (brand)story to tell!"

De eerste cursus waarin je in 5 modules begeleid wordt om jouw merkverhaal te schrijven. Leer hoe je tot de kern van je merk komt en hoe je dat kunt inzetten om klanten aan te trekken. 

Ik doe mee

Waarom je deze cursus wil volgen 

Enorm veel waarde voor een laag bedrag

We zullen eerlijk met je zijn: jij koopt deze cursus op een moment dat we voor het eerst een online cursus hebben gemaakt. Máár dat betekent niet dat hij minder waardevol is. We weten dat we heel veel kennis delen in de cursus en we weten hoe waardevol onze kennis is voor ondernemers. Dat is wel gebleken uit de 1-op-1 trajecten die we met klanten hebben (gehad). Maar we willen meer. Meer ondernemers helpen die de drempel van een 1-op-1 traject om welke reden dan ook te hoog vinden. En daarom hebben we deze cursus gemaakt. We weten ook 100% zeker dat de prijs van de cursus omhoog gaat. Dus grijp vooral je kans nu we hem nog (te) goedkoop aanbieden. 

Unieke methode die je nergens online vindt 

In deze cursus delen we onze eigen methode met je. De Comfy-methode zoals we hem genoemd hebben. Wij werken volgens precies deze methode binnen een 1-op-1 traject met klanten. We gaan geen informatie met je delen die je meteen online kunt vinden als je googelt op 'merkverhaal' of 'positionering'. Want daar zien we zelf de waarde ook niet van in. Ons grootste doel met de cursus is een verandering van mindset bij jou creëren. En we weten dat onze methode dat voor elkaar krijgt. 


Je past je nieuwe kennis direct toe 

In de cursus krijg je meerdere opdrachten van ons. De uitwerking van deze opdrachten kun je één op één gebruiken op bijvoorbeeld je website, in je content strategie of op je social media kanalen. De cursus is dus heel praktisch ingericht en geeft je handvatten om direct toe te passen in je strategie. 

Na de cursus heb je dit bereikt:

Je hebt een merkverhaal wat je strategisch kunt inzetten

Op basis van de kern van je bedrijf, heb je een merkverhaal geschreven. Je weet wat je boodschap is. Je weet waar je voor staat en waar je naartoe wil groeien. 

Het voelt makkelijker én leuker om marketing toe te passen

Je weet hoe je het gaat aanpakken en je bent erachter gekomen dat je heel veel hebt om te delen. Hierdoor is het makkelijker én leuker om aan de slag te gaan met je marketing. 

Het resultaat dat je uit je marketing haalt, blijft groeien  

Je doelgroep weet je te vinden, voelt zich aangetrokken tot je boodschap en wordt klant bij je! Zonder dat je onnatuurlijke marketingtrucjes hoeft te gebruiken.

Dit zijn alle modules van de cursus:

Module 1: Wat is een merkverhaal en waarom heb je het nodig? 

In deze module vertellen we je eerst wat een merkverhaal is, waarom je een merkverhaal nodig hebt. Natuurlijk weet je dit voor het grootste deel al, anders had je de cursus niet gekocht. Maar in de module gaan we er wat dieper op in. En we geven je in deze eerste module meteen een opdracht, zodat je met juiste informatie en in de juiste mindset aan de cursus kunt beginnen. 

  • Wat doet een verhaal met mensen?
  • Hoe kun je met een merkverhaal gedrag beïnvloeden?

Module 2: Identiteit van je merk

In dit hoofdstuk gaan we dieper in op de kern. Hier hebben we het bijvoorbeeld over je visie, missie, kernwaarden en het kernconcept van je merk. 

  • Hoe bedenk en beschrijf je jouw merkvisie? 
  • Hoe bedenk en beschrijf je jouw merkmissie? 
  • Wat zijn je kernwaarden? 
  • Wat is de belofte van je merk? 
  • Wat is een merkkernconcept? 

Module 3: Creatief concept

In module 3 kijken we naar het creatief concept. We denken na over de positionering van het merk en de propositie. Wat is een positionering, hoe zet je hem neer voor jouw bedrijf én hoe pas je dat vervolgens toe in je communicatie? 

  • Positionering en propositie van je merk
  • Hoe belangrijk is je logo en waar moet je op letten? 
  • Welke tone of voice ga ik gebruiken? 
  • Hoe bepaal je een kleurenpalet? 
  • Welk beeldmateriaal ga ik inzetten?

Module 4: Je merkverhaal schrijven

In module 4 gaan we (eindelijk) in op het schrijven van het merkverhaal. Je hebt de basisingrediënten nu klaar staan. Het is tijd om te gaan schrijven. We nemen je mee in de wereld van storytelling en hoe je dat kunt gebruiken om een merkverhaal te schrijven. 

  • Handvatten om je verhaal te schrijven
  • Hoe schrijf je een goed verhaal? 
  • Je merkverhaal schrijven 

Module 5: Hoe je jouw merkverhaal gebruikt in je marketing

Je merkverhaal staat! In module 5 gaan we dit praktisch toepassen. Hoe kun je een merkverhaal gebruiken in je marketing? 

  • De reis van je klant (customer journey)
  • Middelenmix van je strategie bepalen 
  • Je verhaal op je website
  • Hoe gebruik je een merkverhaal in sales? 
  • Hoe zet je social media in vanuit je verhaal? 

Ik ben overtuigd, ik doe mee! 

Cursus aanschaffen

BONUS voor de snelle beslissers 

Wil je de cursus aanschaffen? Dan is het slim om dat NU te doen... De eerste 10 mensen die zich inschrijven krijgen namelijk een hele grote BONUS

  • Een 1-op-1 strategie sessie met Hanne of Marion t.w.v. €150,-*

NU de cursus kopen

*Het gesprek vindt online plaats en duurt maximaal 1 uur

Is deze cursus wat voor jou?

Ja, als jij je in één of meerdere van deze punten herkent: 

  • Je bent ondernemer of marketeer en wil meer klanten binnenhalen, maar hebt geen idee hoe je dat het best kunt aanpakken; 
  • Je gelooft in de kracht van storytelling en verhalen in marketing; 
  • Je weet niet zeker of jouw bedrijf wel een goed merkverhaal heeft of zou kunnen hebben; 
  • Je houdt niet van koude acquisitie en wil dat klanten naar jou toe komen; 

Heb je er al zin in? 

We vinden het fantastisch als je meedoet. We weten zeker dat je dingen gaat leren die je nog niet wist. En dat je deze kennis direct kunt toepassen in de praktijk. 

LET'S DO THIS!