Van bedrijf naar een sterk merk met eigen merkbeleving
Het opbouwen van een sterk merk is een belangrijk aspect van het runnen van een succesvol bedrijf.
Het opbouwen van een sterk merk is een belangrijk aspect van het runnen van een succesvol bedrijf.
Het opbouwen van een sterk merk is een belangrijk aspect van het runnen van een succesvol bedrijf. Het hebben van een merkbeleving die past bij jouw doelgroep helpt je om op te vallen in jouw markt. Je vormt hierdoor een band met je klanten en haalt meer nieuwe klanten uit je marketing. We bespreken hoe je jouw bedrijf kunt transformeren naar een merk met een eigen merkbeleving.
Een van de eerste stappen om jouw bedrijf om te vormen naar een merk is het ontwikkelen van een duidelijke visie en missie voor jouw bedrijf. Dit helpt om de kernwaarden van je bedrijf te bepalen en deze te communiceren naar jouw doelgroep. De kernwaarden zijn altijd een unieke mix van waarden die jou omschrijven. Deze mix is niet van toepassing op jouw concurrenten, maar komt echt voort uit de identiteit van jouw merk. Jouw visie en missie moeten een duidelijk doel aangeven en jouw bedrijfsidentiteit weerspiegelen.
Vervolgens is het belangrijk om je visuele merkidentiteit te ontwikkelen. Dit omvat het creëren van een sterk merklogo, het kiezen van kleuren die passen bij je merk en het ontwikkelen van een consistent merkbeeld op al jouw marketing- en communicatiematerialen. Je visuele merkidentiteit moet uniek zijn en uw bedrijf onderscheiden van jouw concurrenten. Zo val je op tussen je concurrenten en wordt je herkenbaar voor je klanten.
Naast jouw merkidentiteit is het ook belangrijk om een merkpersoonlijkheid te ontwikkelen. Dit is de emotionele en menselijke connectie tussen je merk en klanten. Het is de manier waarop jouw merk communiceert en zich gedraagt. Hieronder valt bijvoorbeeld de tone-of-voice. Welke zinnen en woorden gebruik je om jouw kernwaarden neer te zetten? Of welke uitspraken passen bij jouw merkidentiteit? Jouw merkpersoonlijkheid zorgt ervoor dat jouw merk een onvergetelijke ervaring wordt. Het moet dan ook aansluiten op je identiteit, maar ook passen bij je doelgroep. Zodat je precies op de juiste manier jouw klanten aanspreekt en helpt.
Voordelen wanneer je een sterk merk hebt met een eigen merkbeleving in plaats van een bedrijf:
Bij Comfy geloven wij erin dat je een sterk merk met merkbeleving wordt wanneer je heel puur, vanuit je eigen identiteit communiceert. Dit doe je door vanuit jouw eigen merkverhaal te communiceren. Een goed merkverhaal is een combinatie van jouw visie, missie, kernwaarden, positionering en merkconcept.
Een stukje storytelling zorgt ervoor dat je een beleving geeft aan je merk. Jouw verhaal dient als basis voor je marketing. Comfy zet dan ook altijd eerst jouw identiteit met eigen merkverhaal neer, voordat we een marketinggids aan je opleveren. In de marketinggids staat precies hoe je jouw verhaal kan vertellen aan jouw ideale klanten.
Ben je benieuwd hoe we jouw bedrijf transformeren naar een merk met een eigen merkbeleving? We vertellen je er graag meer over. Als marketingbureau in Veenendaal helpen we je graag bij het neerzetten van jouw merkidentiteit, een sterk merkverhaal, kijken we naar jouw ideale klanten en helpen we je bij het inzetten van je marketing.
We zorgen ervoor dat je opvalt in jouw markt, zodat je meer ideale klanten uit je marketing haalt.