Merkgroei in een dalende mrkt

GTS Benelux

In een dalende markt, blijven groeien. Het enige merk in de branche dat deze resultaten behaalt.

Scroll Down

Services

Platforms

Project Timeline

Increased in ROI revenue

GTS Benelux

Als sterk merk neerzetten

Hoe GTS Benelux haar merk versterkte en groeide in een krimpende markt

De scootermarkt verandert razendsnel. Strengere regels, elektrische alternatieven, en de opmars van fatbikes en bakfietsen zorgen voor flinke druk. Veel scootermerken zien hun positie verslechteren.

Maar GTS Benelux besloot het anders aan te pakken. Geen achterhoedegevecht, maar vooruitgang. Samen met GTS werkten we aan een ijzersterke merkidentiteit, een marketingstrategie met dubbele focus én een verhaal dat dealers én consumenten raakt.

Resultaat? GTS stijgt in naamsbekendheid, dealerbetrokkenheid én verkoop.

Dit doen we voor ze:

GTS Benelux had te maken met:

  • Een afnemende markt door nieuwe regelgeving
  • Opkomende alternatieven zoals e-bike en fatbikes
  • Een versnipperd imago zonder duidelijke merkherkenning
  • Wisselende betrokkenheid van dealers

Hun vraag was: "Hoe maken we van GTS Benelux een sterk merk waar dealers aan willen verbinden en consumenten bewust naar vragen?"

Merkidentiteit en positionering: we begonnen bij de basis. Vanuit hun visie en ambitie formuleerden we een krachtig merkfundament:

  • Een duidelijke visie op mobiliteit van de toekomst
  • Een missie met lef en servicegerichtheid
  • Kernwaarden die staan voor wie GTS is: no-nonsense, wendbaar, oplossingsgericht
  • Een merkconcept dat niet het product, maar het resultaat verkoopt: 'Ontdek je vrijheid'

Deze elementen werden de basis van hun communicatie — van dealerevent tot social post, van website tot showroom.

Doorvertaling naar marketing: we ontwikkelden een marketingaanpak die werkt op twee fronten: richting dealers en richting consumenten.

Wat heeft het gebracht?

De nummer 2 positie in de Belgische & Nederlandse markt.

De nieuwe merkstrategie en marketingaanpak werpen hun vruchten af:

  • Meer naamsbekendheid bij consumenten
  • Dealers voelen zich meer verbonden met het merk
  • Stijging in verkoopcijfers ondanks krimpende markt
  • Toename in opkomst én aankopen op dealer-events
  • GTS stijgt in positie tussen de bekendste merken in de branche
  • Er is nu een duidelijke richting én een herkenbare stem in de markt

Jouw merk. Jouw verhaal. En wij zorgen dat het gehoord wordt.

Contact opnemen