Hoe een scherpe positionering zorgt voor meer zakelijke klanten bij BIMpressed
Dutch Design Studio was jarenlang actief in visualisatie en bouwkundige tekeningen voor vastgoed, met een brede klantgroep. Maar ze hadden een duidelijk doel voor ogen: zich onderscheiden in een niche, meer zakelijk werken, en meer impact maken.
Die koers vroeg om een stevige rebranding — mét nieuwe naam, positionering, visuele identiteit en strategie.
Zo werd BIMpressed geboren: hét merk voor de digitalisering en transformatie van bestaand vastgoed en nieuwbouw.
De vraag van de klant: “We willen zakelijker werken, meer focus aanbrengen en écht indruk maken in onze markt.”
Daarvoor was meer nodig dan alleen een nieuw logo. Er moest een merk komen dat aansluit bij de zakelijke vastgoedwereld. Gericht op het digitaliseren van bestaand vastgoed met behulp van BIM-modellen.
Een merk dat niet alleen vertelt wat je doet, maar vooral waarom je ertoe doet.
De rebranding leverde niet alleen een sterk merk op, maar ook direct zichtbare impact:
BIMpressed is nu niet alleen een nieuwe naam, maar een compleet nieuw merk dat waarde creëert door inzicht en impact.