Merkverhaal en communicatiestrategie voor fotografe Lisa Berkhuysen
Lisa is startende ondernemer en kwam bij ons met de vraag of wij haar konden helpen. Ze had nog geen naam, geen logo, wist niet goed waar ze moest beginnen met haar marketing. Kortom, een ideale Comfy klant.

Dit is waar we het voor doen:
"Voor mijn ideeën om mij in een bepaalde richting te specialiseren, in de fotografie, heb ik de hulp ingeschakeld van Hanne en Marion. Zij hebben goed geluisterd naar mijn wensen en beeld daarvan, en daar vorm aan weten te geven in een conceptueel plan en een praktisch plan. Ze zijn allebei prettig om mee te werken en ze geven niet zomaar een standaard plan, maar denken na over hoe het op de beste manier bij mij en mijn wensen past. Op deze manier voelt het heel haalbaar en motiverend om mee aan de slag te gaan. Voor starters echt een aanrader!"

Merkstrategie & marketingplan startende ondernemer
Lisa heeft een unieke visie op haar vak. Ze weet waar ze goed in is en ook wie ze daarmee kan helpen. Als startende ondernemer wil ze graag aan de slag met marketing, om nieuwe klanten aan te trekken. Maar ze weet niet goed waar ze moet beginnen en wil daar graag hulp bij!
Wat Lisa uit het traject wilde halen:
"Ik hoop echt de basis neer te zetten, zodat ik iets heb waar ik een merk van kan maken. Wat echt ergens vandaan komt. Dat het echt een goede richting geeft en dat ik iets heb om op terug te vallen."
Werkzaamheden van Comfy
Dit klonk voor ons als een mooie uitdaging. Comfy is gespecialiseerd in het neerzetten van een merkverhaal en de opzet van de marketingstrategie. Onze missie is om ondernemers zoals Lisa te laten groeien met haar bedrijf, door marketing in te zetten waar zij zich comfortabel bij voelt.
Wat we voor Lisa hebben gedaan:
- Doelgroep analyse om een passend merkverhaal en strategie neer te zetten
- Merkverhaal en -strategie ontwikkelen
- Creatief concept ontwikkelen en vertalen naar merkboek
- Uitwerking strategisch plan naar praktisch communicatie plan

Het merktraject
Tijdens de kick-off werd al snel duidelijk wat Lisa en haar bedrijf uniek maakt. Met die input hebben wij Lisa's unieke visie vertaald naar een merkverhaal en positionering in de markt. Dit hebben we aan Lisa gepresenteerd en ze was enthousiast over het eerste concept. Een opluchting voor ons, want dat is toch altijd een spannend moment. Het allerbelangrijkste vinden we namelijk dat de ondernemer het merkverhaal helemaal bij het bedrijf vindt passen. Het moet echt authentiek zijn!
Na een feedbackronde zijn we aan de slag gegaan met het definitief merkboek en het praktische marketingplan. Zo maken we het concreet voor Lisa en heeft ze een plan om mee aan de slag te gaan.
Lisa: "Op deze manier voelt het heel haalbaar en motiverend om mee aan de slag te gaan. Voor starters echt een aanrader!"
Wil jij ook een sterke merkstrategie én comfortabel worden in je marketing? Plan vrijblijvend een afspraak met ons in en
ontdek hoe we jouw bedrijf kunnen laten groeien.