Merkpositionering

Opvallen in jouw markt, zodat je meer klanten uit je marketing haalt? Dat kan met een sterke, unieke merkpositionering. Jouw merkpositionering zegt iets over wat je doet, voor wie je dit doet en waarom je dit doet. Het laat zien aan jouw ideale klanten waarom ze voor jou moeten kiezen. Wij helpen je graag bij het neerzetten van een sterke merkpositionering.

Onze werkwijze
Merkpositionering Veenendaal

Wat is een merkpositionering?

Merkpositionering verwijst naar hoe een merk zichzelf presenteert en zichzelf positioneert in de markt ten opzichte van zijn concurrenten. Het gaat om het creëren van een unieke identiteit die het merk onderscheidt van anderen en het vormgeven van de perceptie van het merk bij consumenten.

Een sterke positionering begint bij je doelgroep

Een succesvolle merkpositionering begint met een grondig begrip van de doelgroep en hun behoeften en wensen. Een merk moet inzicht hebben in wat de doelgroep belangrijk vindt en waar ze naar op zoek zijn, zodat het merk een relevante en betekenisvolle positie kan innemen.

Merkpositionering vanuit jouw merkidentiteit

Niet alleen de behoeften en wensen van je doelgroep zijn belangrijk, maar ook jouw unieke eigenschappen en merkidentiteit is de basis van jouw merkpositionering. Ieder merk is uniek, ieder merk heeft een eigen verhaal. Dit zorgt ervoor dat je ook altijd een unieke positionering in jouw markt kan innemen. Je moet je alleen wel focussen op de juiste dingen. 

Consistentie helpt bij een duidelijke positionering

Het is belangrijk dat de gekozen positionering authentiek en geloofwaardig is. Een merk kan bijvoorbeeld niet beweren de meest duurzame te zijn als het zijn producten produceert in onethische fabrieken. Daarnaast moet de positionering consistent worden gecommuniceerd via alle kanalen, van advertenties en verpakkingen tot aan de klantenservice.

Positionering met je merkverhaal
Merkpositionering

Waarom wil je een sterke merkpositionering?

Een sterke merkpositionering heeft verschillende voordelen;

  • Het helpt om het merk te onderscheiden van de concurrentie
  • Het leidt tot een hogere merkvoorkeur en merkloyaliteit
  • Het kan ook leiden tot een hogere prijsstelling, omdat consumenten bereid zijn meer te betalen voor een merk dat zij als waardevol en uniek beschouwen.
  • Het kan helpen om nieuwe klanten aan te trekken en het marktaandeel te vergroten.

Marketingbureau in Veenendaal voor jouw merkpositionering

Wil jij graag jouw unieke merkpositiongering neerzetten? Comfy is een reclamebureau in Veenendaal die je daarbij kan helpen. Wij zijn Marion & Hanne, de merkstrategen van Comfy. We helpen je bij het in kaart brengen van je merkidentiteit, merkbelofte, positionering en jouw merkverhaal. Een eigen brandbook met strategische merkidentiteit wordt vervolgens vertaald naar een praktisch marketingplan. Een plan waar jij zelf of waar onze partners mee aan de slag kunnen. Zodat je met een eigen positionering opvalt in de markt en jouw ideale klanten aantrekt. 

Laten we kennis maken