Hoe het jou lukt om aan de slag te gaan met je marketing

Beginnen met marketing kan moeilijk zijn. Als je het druk hebt met je product of dienst, is het gemakkelijk om marketing naar de achtergrond te schuiven. Maar als je je bedrijf wilt laten groeien en meer wilt verkopen, moet je ook tijd maken voor marketing!

marketing uitvoeren

Marketingdoelstellingen bepalen om te groeien met je bedrijf

Wij zien veel ondernemers die druk bezig zijn met hun product of dienst. Ze doen er alles aan om zoveel mogelijk klanten te helpen. Maar dan ineens realiseren ze zich dat ze dit jaar nog 500 klanten nodig hebben - en ze hebben er niet aan gewerkt om die klanten te krijgen!

Daarom koppelen we al onze marketingactiviteiten aan onze bedrijfsdoelstellingen en zorgen we ervoor dat ze elke dag aan die doelstellingen werken. We weten dat als we eerst voor onze marketingdoelstellingen zorgen, de rest op zijn plaats valt!

Voorbeeld van marketingdoelstellingen en bedrijfsdoelstellingen

Stel je voor; je wil met je bedrijf 500.000 omzet per jaar realiseren (bedrijfsdoel). Hiervoor heb je dan in totaal 500 klanten nodig. Deze wil je vanuit je website halen, door meer verkeer naar de website te behalen (marketingdoelen). Je gaat dan aan de slag met de vindbaarheid van je website door SEO teksten te schrijven (marketingactiviteiten).  

Tijd vrij maken om je marketingactiviteiten uit te voeren

Maar dan... 

Je hebt mooie marketingdoelstellingen staan en hier marketingactiviteiten aan gekoppeld. Hoe zorg je ervoor dat je die marketingactiviteiten ook daadwerkelijk uit gaat voeren?

Daar kunnen we bij helpen!
marketing uitvoeren

5 Tips om aan de slag te gaan met je marketing

1. Om je actiepunten daadwerkelijk uit te voeren, moet je tijd vrijmaken om AAN jouw bedrijf te werken in plaats van voor klanten.

2. Bundel alle marketingactiviteiten en voer ze in één keer uit. Zo kun je je concentreren en productief zijn zonder afgeleid te worden. Je zorgt ervoor dat je content gelijk op verschillende kanalen kan inzetten.

3. Voltooi 1 grote taak die het verschil zal maken, je hoeft niet alles meteen te doen. Je kunt dan vast een begin maken aan de andere taken, maar als je die niet af kunt ronden, heb je in ieder geval de belangrijkste taken gedaan. Ook voel je je veel meer voldaan na het afronden van een belangrijke taak.

4. Wanneer voel je de ruimte om eraan te werken? Ochtend, middag, avond? Welke dag? Plan op je meest creatieve moment ruimte in om eraan te werken. 

5. Bepaal van tevoren hoe lang je ergens aan gaat werken, zodat het onderdeel wordt van je routine. Je weet ook zeker dat je dan niet ineens een hele dag bezig bent met een taak waar je eigenlijk niet zo lang aan wilt werken. Zo voorkom je dat het ineens toch heel erg overweldigend is. 



Wil je nou direct aan de slag gaan met je marketing? Begin dan bij je doelgroep! We hebben een doelgroepvragenlijst voor je aangemaakt, zodat jij jouw doelgroep goed leert kennen. Zo wordt het veel makkelijker om met je marketing zelf uit te voeren.

Comfy als reclamebureau

Comfy is een reclamebureau uit Veenendaal. Wij helpen jou om op te vallen in jouw markt zodat je meer ideale klanten uit je marketing haalt. We kunnen jouw helpen als externe marketing manager. Benieuwd wat de voordelen zijn van marketing uitbesteden?

Marketing uitbesteden