Je merkverhaal op je website
Zoals eerder beschreven, komt elke bezoeker met een andere intentie op je website terecht. Besef je dat niemand de tijd neemt om je hele website door te nemen. Daarom is ons advies altijd om je merkverhaal voelbaar aanwezig te laten zijn op elke pagina van je website. Daarmee bedoelen we niet dat je het hele verhaal zoals je dat voor jezelf hebt uitgeschreven op een pagina neerzet. We bedoelen ermee dat je het gevoel van je merkverhaal overbrengt. En dat de doelgroep zich aangesproken voelt op de website. Dat hij of zij zich herkent in de content. De identiteit van je merk moet duidelijk naar voren komen.
Gebruik je tone of voice
Je tone of voice is een handige manier om je merkverhaal over te brengen. Dit is de manier waarop je communiceert, welke woorden je gebruikt en welke woorden je juist niet gebruikt. Je kunt bijvoorbeeld je merkwaarden vertalen naar je tone of voice.
Een klant van ons heeft bijvoorbeeld de merkwaarde 'uitdagend'. Wij gaven hem het advies om dit te gebruiken in zijn tone of voice. De organisatie is nu dan ook in de teksten en gesprekken uitdagend. Bijvoorbeeld: "Hoe ga jij ervoor zorgen dat ...?" of "We dagen je uit om hier zelf mee aan de slag te gaan!"
Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen om heel formeel of juist heel informeel te communiceren. Het hangt ervan af wat past bij jouw merk. Het hangt van jouw merkstrategie af, welke tone of voice je kiest. Je tone of voice kan helpen om het gevoel van jouw merkverhaal over te brengen.
De 'over ons' pagina
Deze pagina wordt op veel websites veel bezocht. Dit heeft ermee te maken dat mensen zakendoen met mensen. Jouw doelgroep wil weten met wie ze te maken hebben. Ze willen een klik met je voelen, voordat ze zaken met je doen. Wanneer je geen sterke over ons pagina hebt, is dat ook een gemiste kans. Deze pagina is vaak het meest persoonlijk van je website, het is de een goede plek om de connectie met je doelgroep op te zoeken. Een gesprek in de toekomst wordt zo veel makkelijker, omdat je al een beetje weet met wie je te maken hebt.
Wij hebben ons merkverhaal ook verwerkt op deze pagina, waardoor het bijdraagt aan de totale waarde van ons merk. We hebben er bewust voor gekozen om heel toegankelijk over te komen, omdat dit een merkwaarde van ons is.